Ustaw jako stronę domowąDodaj stronę do Ulubionych
   Szukaj  
  
środa, 28 czerwiec 2017                                                
 
   ›  Super samochody
   ›  Kultowe samochody
   ›  Motocykle
   ›  Tuning
   ›  Bezpieczeństwo
   ›  Formuła 1
›  Gift Guide
   ›  Sagio.pl
›  Pogoda
›  Horoskop
›  Kontakt
›  Newsroom
›  Konkursy
     Mężczyzna All4Men.plMotoryzacjaBezpieczeństwo
dd @ 2016-08-10 › 14:07:34Źródło: dd
 Układy hamulcowe Audi: technologie

Producent z Ingolstadt znany jest na całym świecie przede wszystkim z szerokiej gamy modelowej, nowoczesnego designu, wysokiego komfortu jazdy i wyposażenia oraz stosowanych technologii. To jednak nie koniec, kolejną zdobyczą technologiczną Audi są układy hamulcowe:tarcze hamulcowe, klocki oraz zaciski.

Producent z Ingolstadt znany jest na całym świecie przede wszystkim z szerokiej gamy modelowej, nowoczesnego designu, wysokiego komfortu jazdy i wyposażenia oraz stosowanych technologii. To jednak nie koniec, kolejną zdobyczą technologiczną Audi są układy hamulcowe.

Zgodnie ze starą tradycją współpracy głównie z krajowymi producentami – Audi współpracuje chociażby z dwoma czołowymi europejskimi producentami układów hamulcowych. Zaciski dostarcza Girling/TRW i ATE. Są to w zasadzie klasyczne pływające rozwiązania. Tak samo - z tarczami i klockami hamulcowymi Audi

Popularny model A4 pojawił się w latach 90-tych, od razu podbijając rynek dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym i szerokiej gamie silników. Audi swoje modele wyposażało w większości w zaciski ATE. Model A4 otrzymał tarcze hamulcowe o średnicy 288 mm, były także montowane w innych modelach koncernu VAG: A6, Volkswagenie Passacie a także Seacie Exeo. Warto dodać, że niektóre wersje A4 B5 były wyposażane w układy Girling i TRW. Z czasem niemieccy inżynierowie zrezygnowali z nich na korzyść sprawdzonych wyrobów ATE. Natomiast klocki hamulcowe Audi A4 B5 we wczesnych wersjach zapożyczone zostały z Audi 100 i VW Vento. Skład mieszanki ciernej całkowicie spełniał oczekiwania użytkowników.

Prestiżowy sedan A6 pierwszej generacji C4, C5 miał dużo wspólnego z młodszym bratem A4. Również otrzymał pływające zaciski ATE, a także te same tarcze i klocki hamulcowe. Wraz z wejściem na rynek generacji C6 – A6 stał się oddzielnym projektem pod względem układu hamulcowego. Potężne jednostki napędowe, budowa zbliżona do topowego modelu A8 – to wszystko wymagało zastosowania odpowiednich hamulców. Wersje A6 2,7; 3,0; 3,2; i 4,2 Quattro mogły pochwalić się zaciskami z wydatnymi tłokami i tarczami hamulcowymi 347 mm. A6 otrzymało zwyczajne klocki hamulcowe – dzięki temu znajdziemy je także w Skodzie Superb, VW Passacie. Ogromna liczba zamienników bardzo ułatwia serwis. Wiecej - w katalogu http://brakestock.pl/audi.a6.klocki-hamulcowe/

Sportowe odmiany modeli Audi zawsze opracowywane były jako osobne projekty. Modele RS3, RS4 i RS6 zawsze dostawały lepszą technologię. Włącznie z układami hamulcowymi. Po pierwsze, wedle inżynierów Audi auta z silnikami o mocy większej niż 300 KM nie mogą być wyposażane w pływające zaciski. Otrzymują wyłącznie monoblock (co ciekawe, BMW w topowych M3, M5 stosuje pływające zaciski ATE). Niemal wszystkie modele z rodziny RS wyposażane są w zaciski Brembo. Prawdziwą nowością są montowane od 2007 roku w Audi RS4 B7 ceramiczne tarcze hamulcowe. W kolejnych latach ta innowacja trafiła także do RS6 i RS7. Był to prawdziwy krok milowy w rozwoju układów hamulcowych.




Autor:
Komentarz:
Wpisz swoje imię:

Podaj adres e-mail:

Najlepszy film o seryjnych mordercach?
Milczenie owiec
Z piekła rodem
Siedem
Zodiak
Kolekcjoner kości
inny?

 
Start | Reklama | Polityka prywatności | Mapa strony | Kontakt
Copyright © 2006 by All4men.pl - Wykonanie: CN Design and Necon Design