Agencja interaktywna, czym się zajmuje?

Agencja interaktywna, czym się zajmuje?
Nazwa ta często budzi wątpliwości. Wielu klientów nie wie, czym tak naprawdę zajmuje się agencja interaktywna. W rzeczywistości jednak wytłumaczenie jest bardzo proste. To firma, która świadczy usługi z szeroko rozumianego marketingu internetowego. Jakie działania oferowane są przez specjalistów pracujących w takich podmiotach? Sprawdź!

Marketing internetowy - czyli co?

Jest to rozległe pojęcie, które odnosi się do każdej aktywności podejmowanej w internecie w celu promowania danej marki. Agencje interaktywne skupiają się zatem na promowaniu swoich klientów w przestrzeni online.

Pozycjonowanie stron

Jedną z form budowania pozycji danej firmy w sieci jest pozycjonowanie stron. Jest to proces, który polega na zwiększaniu widoczności witryny w wyszukiwarce, czyli zapewnieniu jej wysokiego miejsca na liście odnośników wskazywanych przez Google, jako odpowiedź na podane przez internautę zapytanie. Dzięki temu można znacznie zwiększyć liczbę wyświetleń, a tym samym dotrzeć do szerokiego grona klientów, co stanowi szansę na poprawienie wyników sprzedażowych.

Kampanie AdWords

Każda profesjonalna agencja interaktywna zajmuje się również prowadzeniem tzw. reklam AdWords, które mogą przybrać różną formę. Wykorzystywane są:
  • linki sponsorowane,
  • bannery wyświetlające się na innych stronach,
  • filmy i animacje,
  • infografiki.
Zaletą takich kampanii jest spersonalizowanie komunikatów. Są one wyświetlane wyłącznie osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane ofertą przygotowaną przez promowane przedsiębiorstwo. Algorytmy śledzą aktywność internautów i dopasowują do niej reklamę. Dla przykładu spot przygotowany dla podmiotu zajmującego się produkcją i montażem okien zostanie wskazany użytkownikowi, który szukał już informacji na ten temat. Jest to bardzo skuteczny rodzaj marketingu.

Działania PR-owe

Zadaniem agencji interaktywnej jest również prowadzenie rozmaitych działań z zakresu PR, czyli budowania pozytywnego wizerunku firmy. Można tego dokonywać na wiele sposobów. Specjaliści tworzą i publikują m.in.:
  • artykuły sponsorowane,
  • filmy wizerunkowe,
  • wywiady z pracownikami, w których poruszane są np. tematy wskazujące na zaangażowanie organizacji w ważne kwestie społeczne (np. ekologiczne, pomoc osobom niepełnosprawnym itp.).
To oczywiście tylko niektóre narzędzia wykorzystywane przez fachowców.

Pomoc doświadczonych specjalistów

Ze względu na olbrzymią wręcz konkurencję panującą obecnie na rynku praktycznie w każdej branży podjęcie dobrej promocji w sieci nie jest łatwe. Stworzyć skuteczną kampanię marketingową, która osiągnie sukces, może jedynie doświadczona agencja interaktywna mająca na koncie wiele udanych realizacji. Warto stawiać wyłącznie na pomoc renomowanych specjalistów.